شرکت ریل‌کام

ارتباطات زیرساخت و فیبر

دسترسی مقرون‌به‌صرفه به پهنای باند اینترنت، سنگ بنای جامعه مدرن است و فواید شناخته شده اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای دارد.

پهنای باند، نه تنها زیرساخت‌های فناوری ‌اطلاعات و ارتباطات را متحول میسازد، بلکه گسترش اتصال پهنای باند باعث ارائه خدمات جدید و موجب انقلاب ‌اطلاعاتی و تغییر در رهیافت اولیه به توسعه جوامع میگردد. خدمات پهنای باند برای رقابت‌پذیری ملی و موفقیت در اقتصاد مدرن حیاتی است. ایران در منطقه‌ای قرار دارد که شرق جهان را به غرب جهان متصل میکند، به همین دلیل فرصت‌های کسب درآمد از طریق این شاهراه، همیشه مطرح بوده است.

 

یکی از این فرصت‌ها کسب درآمد از طریق ترانزیت بین‌المللی پهنای باند ‌می‌باشد. بر طبق نظر کارشناسان، ترانزیت بین‌المللی پهنای باند، فرصت تجاری را برای کشور به وجود می‌آورد تا سایر کشورها از زیرساخت‌های ارتباطی ایران استفاده کنند. به دلیل ورود تکنولوژی‌های پیشرفته و جدید در حوزه ارتباطات مانند موبایل نسل پنجم 5G و اینترنت اشیاء IOT و به دلیل گسترش شبکه‌های فیبر نوری در بخش دسترسی به صورت FTTX ، موجب افزایش روزافزون نیاز به انتقال پهنای باند در کشور و در سطح بین‌الملل شده است.

بنا بر ضرورت ترانزیت پهنای باند و اهمیت و نقش آن در توسعه جوامع، شرکت ریل‌کام راهبر با بهره‌برداری از ظرفیت فیبر نوری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در حوزه مخابرات و با هدف تقویت جایگاه کشور در ترانزیت دیتای بین‌الملل اقدام به ایجاد مسیر ترانزیتی جهت ارائه خدمات انتقال(ترانزیت) دیتای بین‌الملل بر روی شبکه فیبر نوری راه‌آهن ج.ا.ا. نموده است.

خدمات قابل ارائه

ارائه سرویس‌های انتقال 10G و 100G جهت انتقال (ترانزیت) دیتای بین‌الملل از نقاط مرزی واقع در جنوب کشور به نقاط مرزی در شمال و شمال غرب کشور با مشخصات زیر:

  • فناوری: 100G POTN DWDM
  • تأخیر کم
  • قابلیت اطمینان بالا
  • امنیت بالا
  • ظرفیت بالا
  • پروتکشن (مسیر جایگزین)