معرفی توانمندی های گروه خدمات انفورماتیک راهبر در همایش قطب مرکز داده

معرفی توانمندی های گروه خدمات انفورماتیک راهبر در همایش قطب مرکز داده

دکتر لاجوردی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت صبح امروز در همایش معرفی قطب مراکز داده گفت : تا پایان بهمن ماه سالجاری زیرساخت ارتباطی کشور تا لبه مراکز قطب داده در چهار نقطه البرز ،تهران ،خراسان رضوی ، فارس و یکی از استانهای آذربایجان شرقی یا غربی تامین می شود.

همایش معرفی قطب مراکز داده که با حضور دکتر نظری استاندار خراسان رضوی ، مهندس انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران مراکز و سازمان های تابعه وزارت و فعالان بخش خصوصی در حوزه ICT در مرکز همایش های قندی برگزار شد، دکتر لاجوردی طی سخنانی گفت : از شاخص های تاثیرگذار در انتخاب قطب مراکز داده توزیع جمعیتی و فرهنگ مصرف ترافیک در کشور ،وجود زیرساخت های ارتباطی، برق و عمرانی ،موقعیت ژئوپلیتیکی و جغرافیایی ،دارا بودن شرایط پدافند غیرعامل در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی ،قابلیت تامین نیروی انسانی متخصص و توجه به ارتباطات بین الملل برای جذب بازارهای بین المللی است.

همچنین در همایش معرفی قطب مرکز داده، دکتر آقایی، مدیر سرمایه‌گذاری هلدینگ برق و انرژی غدیر، به نمایندگی از مجموعه غدیر به معرفی توانمندی‌های موجود در حوزه راه‌اندازی و توسعه مراکز داده پرداخت. ایشان ضمن معرفی ابعاد عرضه و تقاضای انرژی در کشور بر لزوم برنامه‌ریزی جهت تامین برق پایدار در قطب‌های مرکز داده کشور تاکید نمودند. دکتر آقایی، توانمندی شرکت خدمات انفورماتیک راهبر در حوزه طراحی و راه‌اندازی مراکز داده و تجربیات هلدینگ برق و انرژی راهبر در زمینه راه‌اندازی انواع نیروگاه‌های حرارتی، سیکل ترکیبی و خورشیدی را تشریح نمودند. در پایان، ایشان آمادگی غدیر جهت مشارکت در طراحی و توسعه این مراکز را اعلام نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.